Mobile menu

Marketing

Лонгрід

Статті у Вікіпедії читають, незважаючи на багатотисячність символів. Журнали оприлюднюють матеріали на декількох розгортах, не боячись втратити читача. Чому? Бо люди готові читати багато букв! За умови, звичайно, якщо ці букви складаються в цікавий калейдоскоп.

 

СЕОШНИКИ РАДЯТЬ

У нас є дві новини. По-перше, користувач втомився від «купити Львів штанці недорого» (пошукові системи, до речі, теж перестали любити контент, заспамлений ключовими словами).

Агов, — кажуть вони, — схаменіться! Дайош контент для людини, а не для машини!

По-друге, вже позаду етап безумовної поваги до інтернету. Читач не відкриває перше ліпше посилання, а шукає інформативний контент на ресурсі, якому довіряє. Тому, якщо ваша стаття саме така, захоплений читач може надовго «зависнути» на сайті без застосування додаткових плюшок, як-от: реклами, тестів, ігор. Вам — економія, читачеві — насолода пізнання.

НА ЩО МОЖЕ РЕАЛЬНО ВПЛИНУТИ ЛОНГРІД

  1. Підвищити сумарний і пошуковий трафік.
  2. Збільшити час перебування відвідувача на сайті.
  3. Поліпшити лояльність відвідувачів (більше коментарів залишають до лонгрідів, ніж до звичайних статей).
  4. Підвищити трафік із соцмереж (лонгрід в соцмережах можна публікувати частинами, при цьому потрібно щоразу залишати посилання на оригінал статті з сайту).

Лонгріди належать до розряду «довгограючого» контенту. Автор вишукує в матеріалі новизну і нестандартно його подає. Це складна журналістська робота. І читачі сайту це цінують: вони повертаються до статті знову і знову, діляться вдалою знахідкою з друзями, додають сторінку в закладки.

ЯКИЙ БАГАТОТИСЯЧНИК Є ЛОНГРІДОМ?

Long — довгий, read — читати. По-простому, це довга цікава стаття. Ви читали «ШО», «Личности», «Вокруг света» чи National Geographic? Вітаємо, ви знаєте, що таке лонгрід!

Раніше великими статтями рясніли друковані шпальти, тепер їх все більше в мережі. Особливість лонгріда — він має бути дійсно корисним. Його місія — інформувати (і робити це цікаво). Матеріал подається з неузвичаєного погляду або на основі глибокого пропрацювання.

Лонгрід має добре продуману структуру: текст можна розбавляти відеороликами, інфографікою, фоновою музикою (такий лонгрід називається мультимедійним), ілюстраціями, графіками, посиланнями, вбудованими цитатами, прикладами тощо. Працюючи з лонгрідом, автор продумує елементи ілюстрування тексту та способи ув’язати всі ці елементи. Верстка, ілюстрації, шрифти — все має значення і все можна використати собі на благо. 

КОМУ ПОТРІБЕН ЛОНГРІД

Розберемося на прикладах:

  1. Корпоративні сайти. Ви продаєте взуття, надаєте можливість оплатити комунальні послуги, представляєте завод чи запрошуєте в свій парк — вам є, що розповісти людям про свою компанію! Люди шукають інформацію в перевірених джерелах або таких, які видаються їм авторитетними. Довгі професійні статті з коментарями відомих у вашому колі осіб, репортажі з подій — ваш сайт будуть читати і чекати оновлень, щоб залишатися в курсі. Впізнаваність бренда виграє, читачі будуть вам довіряти.
  2. Індивідуальні сайти. Такі сайти замовляють, щоб презентувати світу себе чи свою діяльність. Лонгрід на такому ресурсі часто представлений блогом. Зробити інтерв’ю і розмістити його в мережі з посиланням на ваш сайт — це лиш один із методів, як можна використати багатосимвольний текст собі на користь.

ЯКИЙ ЛОНГРІД ВАМ ПОТРІБЕН

Репортаж — якщо є подія. Реконструкція — відновлюємо те, що вже відбулося. Аналізуємо і пояснюємо.

Інтерв’ю — можна з експертом, можна із засновником компанії, знаменитістю. Матеріал ви можете розмістити на своєму сайті чи партнерському.

Ще існує поняття «комерційний лонгрід». Воно не має нічого спільного з продаючими текстами: постійним і потенційним клієнтам такий матеріал вичерпно розповідає про компанію, виробництво продукту, власне продукт, про засновника, сферу діяльності в цілому тощо. Читач не відкриває перше-ліпше посилання, фактично це — стаття-знайомство, яку можна час від часу актуалізувати через соцмережі або партнерські сайти.

Оцінка експерта, аналітична стаття, психологічний портрет на основі інтерв’ю, рецензії на книги, адаптація перекладів — не відмовляйте своїм читачам у корисному цікавому контенті!

ПРОСУВАННЯ ЛОНГРІДА

Це по-справжньому широке поле для фантазії. Лонгрід потребує багато ресурсів, і просто злочин — опублікувати його один раз і забути.

Анонсувати в соцмережах і в новинах на сайті, показувати фрагменти для ознайомлення — так можна підготувати читачів і розігріти їхню цікавість. Після публікації можна розповідати те, що лишилося за кадром і про цікаві моменти, які супроводжували роботу.

ДЕ ВЗЯТИ ДОБРИЙ ЛОНГРІД?

Одну продуману і правильно оформлену статтю можна перетворити на продуктивний інформаційний привід.

Ви можете побачити лонгріди, які писали ми, і замовити статтю для свого сайту. А всю супровідну роботу (розміщення, розкручування, дизайнерське оформлення) ми візьмемо на себе!

Приклади наших робіт